رابطه رفتار شهروندی سازمانی و رفتار شهروندی مشتری و تأثیر آن بر عملکرد شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد
الموضوعات : Management, Economics, Accounting
1 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج
الکلمات المفتاحية: رفتار شهروندی سازمانی, رفتار شهروندی مشتری, عملکرد سازمانی,
ملخص المقالة :
تحقیق حاضر جزء دسته تحقیقات اکتشافی ـ کاربردی است. جامعه آماري اين پژوهش را كاركنان و مشتریان شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تشكيل میدهند که در حدود 1008نفر میباشد که متناظر با هر یک از کارکنان انتخابی یک مشتری در نظر گرفته و تعداد نمونه با استفاده از فرمول کوکران280 نفر انتخاب شد. اطلاعات اولیه مربوط به متغیرهای ذکر شده بهصورت میدانی توسط سه نمونه پرسشنامه یکی با 16سؤال برای کارکنان شرکت گاز و دیگری با 17 سؤال برای مشتریان که بر اساس مقیاس درجه لیکرت تدوینشده و پرسشنامهEFQM برای ارزیابی عملکرد جمعآوری گردید. اطلاعات جمعآوریشده در این پژوهش با بهره گیری از نرمافزار spss موردبررسی و تجزیهوتحلیل قرارگرفته است. یافتههای پژوهش بیانگر آن است که بین رفتار شهروندی سازمانی و رفتار شهروندی مشتری رابطه وجود داشته و این دو رفتار بر عملکرد شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تأثیرگذار میباشند.