تأثیر یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پسر پایه ششم شهر یاسوج
الموضوعات : علوم برنامه ریزیمحمد رفیع تقوی 1 , طاهره کیوان لقب 2 , محبوبه گلستانی 3
1 - دانشگاه فرهنگیان یاسوج
2 - دانشگاه فرهنگیان یاسوج
3 - دانشگاه آزاد یاسوج
الکلمات المفتاحية: یادگیری مشارکتی (جیگ ساو), مهارتهای اجتماعی, دانش آموزان,
ملخص المقالة :
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر پایه ششم شهر یاسوج میباشد، که به روش شبه آزمایشی با استفاده از طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل انجام یافت. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان پسر پایه ششم شهر یاسوج به تعداد 324 نفر میباشد. نمونه آماری این تحقیق 52 نفر از دانشآموزان بود که به روش تصادفی خوشهای چندمرحلهای در دو گروه انتخاب شدند. دانشآموزان گروه آزمایشی 10 جلسه به روش مشارکتی (جیگ ساو) در درس علوم آموزش دیدند. ابزار گردآوری اطلاعات آزمون مهارتهای اجتماعی ماتسون 20 سوال پیشرفت تحصیلی بود بعد از تأیید روایی و پایایی آن آزمون به عمل آمد. نتایج پژوهش حاضر حاکی از آن بود که t در تجزیه و تحلیل یافتههای تحقیق از آزمون روش یادگیری مشارکتی (جیگ ساو) در رشد مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان تأثیر معناداری دارد.