ارائه مدل برندسازی مشترک در صنعت بانکداری مدرن با رویکرد نظریه داده بنیاد
معصومه غفاری چراتی
1
(
دانشجوي دکتري مديريت بازرگاني، گروه مديريت بازرگاني، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
)
علیرضا روستا
2
(
دانشگاه آزاد اسلامی
)
فرزاد آسایش
3
(
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد واحد شهر قدس، تهران، ایران
)
نادر غریب نواز
4
(
استاديار گروه مديريت بازرگاني، واحد شهرقدس، دانشگاه آزاد اسلامي، تهران، ايران
)
الکلمات المفتاحية: برندسازی مشترک, بانکداری, تئوری داده بنیاد,
ملخص المقالة :
هدف: هدف نهایی پژوهش، ارائه مدلی برای برندسازی مشترک با توجه به ساختار بانکداری مدرن در عصر جدیدکشور ایران است تا از این راه بتواند نیازهای رو به رشد در زمینه بانکداری مدرن و دیجیتال را پوشش دهد. در این پژوهش، برای دستیابی به مدل برندسازی مشترک از روش کیفی تئوری داده بنیاد استفادهشده است که مبنای اصلی جمعآوری اطلاعات در این روش، انجام مصاحبه¬های نیمه ساختاریافته با افراد آگاه و متخصصان فعال در حیطه موضوعی موردنظر است. نمونه¬گیری مورد استفاده در این مقاله، از نوع نمونهگیری نظری بوده است. یافتهها: پس از انجام مصاحبه¬ها با خبرگان فعال در حوزه مورد مطالعه و جمعآوری اطلاعات میدانی، کدهای بهدستآمده در بخش¬های مختلف، تجزیهوتحلیل و واکاوی شده و پس از انجام مراحل سهگانه کدگذاری باز، محوری و انتخابی مدل نهایی توسط محققان این مقاله بهدستآمده است. مدل نهایی از مجموع مقوله محوری، شرایط علّی، شرایط مداخله¬گر، راهبردها و در نهایت، پیامدها و نتایج حاصل از برندسازی مشترک تشکیلشده است. هرکدام از این شرایط و عوامل تشکیلدهنده مدل دارای متغیرها و مقوله¬هایی هستند که توجه به آنها تحقق هدف نهایی برندسازی مشترک را موجب می¬شود.مدل ایجاد شده در این پژوهش میتواند بینش عمیقی را در راستای توسعه سیستم بانگداری مدرن و هوشمند در عصر فناوریهای دیجیتال ارائه نماید.