بررسي همسويي ارزشهاي اخلاقي و ارتباطات سازماني (مورد مطالعه : شركت ارتباطات زيرساخت)
محورهای موضوعی : اخلاق و تربیت اسلامی
1 - دانگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
2 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
کلید واژه: ارزش هاي اخلاقي, ارتباطات سازماني , تعهد , عدالت , مسئوليت پذيري و مشاركت.,
چکیده مقاله :
هدف اين پژوهش بررسي همسويي ارزش هاي اخلاقي و ارتباطات سازماني است كه مطالعه آن در شركت ارتباطات زيرساخت انجام گرديده است . با توجه به اين كه تا كنون در مورد همسويي ارزش هاي اخلاقي و ارتباطات سازماني تحقيقي صورت نگرفته ، بررسي انجام شده مي تواند همسويي ارزشهاي اخلاقي با ارتباطات سازماني را نمايان سازد. جامعه آماري مديران و كاركنان شركت ارتباطات زيرساخت مي باشد كه با توجه به نمونه آماري 284 نفر به صورت نمونه گيري طبقه اي انتخاب شده اند . روش پژوهش توصيفي پيمايشي مي باشد . گرداوري داده ها از طريق پرسشنامه انجام و از پرسشنامه هاي پژوهشي اعم از پرسشنامه هانت و همكاران (1989) ، سينگاپكدي و همكاران (1996) و مقيمي (1394) استفاده شده است . براي روايي ، ابتدا پرسشنامه در اختيار چند تن از متخصصان و مديران ارشد سازمان قرار گرفت و به تائيد آنها رسيد و جهت پايايي نيز از طريق نرم افزار SPSS با آزمون كرونباخ قابليت اعتماد نشان داده شد . يافته هاي پژوهش نيز نشان داد كه در روابط رسمي حاكم در سازمان تنها مولفه مسئوليت پذيري در ارزشهاي اخلاقي رابطه مستقيم و معني داري را ايجاد و در روابط غير رسمي مولفه هاي تعهد ، عدالت ، مسئوليت پذيري و مشاركت در ارزشهاي اخلاقي رابطه مستقيم و معني داري را ايجاد مي كند و همچنين با تحليل رگرسيون تعيين گرديد كه همسويي ارزشهاي اخلاقي و ارتباطات سازماني در سازمان وجود دارد.
The aim of this study was to evaluate the alignment of moral values and organizational communication that the study was conducted in Telecommunication Infrastructure Company. Since no study has been done on the alignment of moral values and organizational communication ، This study could reveal alignment moral values with organizational communication. Statistical Society is Managers and employees of Telecommunication Infrastructure Company، which according to the sample of 284 people were selected for sampling. The research method is survey. Data were collected through questionnaires and The research questionnaires، including questionnaires Hunt et al (1989)، Syngapkdy et al. (1996) and residents (1394) is used. The validity of the questionnaire was given to a number of specialists and senior managers and reached to confirm them and The Reliability of SPSS software through Cronbach test of reliability was demonstrated. The findings also showed، In the official relations only component in the ethical values of responsibility creates a direct and significant relationship and In informal relations components of commitment، fairness، responsibility and participation in a direct and significant relationship creates moral values and It was determined by regression analysis ، There is a alignment moral values and organizational communication