بررسی تاثیر نگرش اخلاقی استراتژی های بازاریابی دیجیتالی بر عملکرد صنعت هتلداری
محورهای موضوعی : اخلاق و تربیت اسلامیعلی نخچیان 1 , علی حسین زاده 2 , حسین مؤمنی مهمویی 3 , محمد قاسمی نامقی 4
1 - دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه
2 - دانشگاه آزاد اسلامی، تربت حیدریه
3 - دانشگاه آزاد تربت حیدریه
4 - دانشگاه پیام نور تهران
کلید واژه: نگرش اخلاقی, استراتژی های بازاریابی دیجیتال, صنعت هتلداری, بازاریابی شبکه ای,
چکیده مقاله :
اخلاق کاري مهمترین عامل در موفقیت صنعت هتلداري می باشد. جهان معاصر با سرعتی شگفت انگیز در حال تحول است. سازمان ها، به عنوان یکی از بارزترین مشخصه های جوامع امروزی نیز به سرعت در حال تغییر و تحول هستند و در نظام کنونی ارتقاء عملکرد یکی از اهداف عمده هر سازمان زنده و فعال محسوب می گردد. بنابراین واضح است که بررسی متغیر های اثرگذار بر آن تا چه اندازه می تواند راهنمای مدیران در بهبود شرکت باشد. در این راستا در این تحقیق بدنبال بررسی تاثیر استراتژی های بازاریابی دیجیتال بر عملکرد صنعت هتلداری هستیم. این تحقیق از حیث نوع و ماهیت، تحقیقی توصیفی- تحلیلی و از نظر هدف، از نوع تحقیقات کاربردي می باشد و روش جمع آوري اطلاعات نیز میدانی و پیمایشی (با استفاده از پرسشنامه) و از نوع فرضیه آزمایی است. در این تحقیق، مدل معرفی شده با استفاده از نمونه اي 125 تایی و با استفاده از روش حداقل مربعات جزئی (PLS) مورد آزمون قرار گرفته است. يافته ها بيانگر تاثير مثبت و معنادار بازاریابی ایمیلی و بازاریابی شبکه ای ، بازاریابی محتوا بر ابعاد عملکرد هتل ها (از هر 4 منظر مالی، مشتری، فرایندهای داخلی و اخلاقی) است. اما تاثیر بازاریابی ویروسی بر عملکرد مورد تایید قرار نگرفت. این پژوهش برای مدیران این حقیقت را روشن می سازد که آنها با سرمایه گذاری بر روی استراتژی های بازاریابی دیجیتال نه تنها ضرر نمی کنند بلکه به یک مزیت رقابتی از طریق بهبود عملکرد نیز دست می یابند.
Work ethic is the most important factor in the success of the hotel industry. The contemporary world is evolving at an Amazing speed Organizations, as one of the most prominent characteristics of today's societies, are rapidly changing and evolving, and in the current system, improving performance is one of the main goals of any living and active organization. So it is clear that examining the variables that affect it can be a guide for managers to improve the company. In this regard, in this study, we seek to investigate the effect of digital marketing strategies On the performance of the hotel industry. In terms of type and nature, this research is a descriptive-analytical research and in terms of purpose, it is a type of applied research. In this study, the introduced model was tested using 125 specimens and using paltial least squares (PLS) method. The findings show a positive and significant effect of email marketing and network marketing, content marketing on the dimensions of hotel performance (from all 4 financial perspectives, customer, internal and ethical processes). But the impact of viral marketing on performance was not confirmed. This research clarifies for managers the fact that by investing in digital marketing strategies, they not only do no harm, but also achieve a competitive advantage by improving performance.