رفتارهای مطلوب بازاریابی و تاثیر آن بر توسعه تلویزیون اینترنتی (مطالعه موردی: مخاطبان تلویزیون عادی و تلویزیون اینترنتی در شهر اصفهان)
محورهای موضوعی : اخلاق اجتماعی و مدل سازی رفتاریزهرا عسکری 1 , اسماعیل حسن پور 2 , محمدحسین رنجبر 3 , سراجالدین محبی 4
1 - دانشگاه آزاد اسلامي، قشم
2 - عضو هيئت علمي، گروه مديريت، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد قشم ، قشم ، ايران.
3 - استادیار گروه حسابداری و مدیریت مالی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد بندرعباس ، بندرعباس ، ايران
4 - گروه مديريت، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد قشم ، قشم ، ايران.
کلید واژه: ابعاد رویکرد بازاریابی, تلویزیون اینترنتی, رفتارهای مطلوب,
چکیده مقاله :
این تحقيق درصدد است تا تاثیر ابعاد رویکرد بازاریابی بر توسعه تلویزیون اینترنتی را در قالب الگوی مفهومي بازنمایي و سنجش نماید. بنابراین در این پژوهش با توجه به مدل تحقیق دوازده فرضیه طرح گردیده است. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی است و از نظر نحوه اجرا توصیفی- پیمایشی با رویکرد همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر 384 نفر از مخاطبان تلویزیون اینترنتی در شهر اصفهان ميباشد که به دليل نامحدود بودن جامعه آماری از فرمول کوکران استفاده شد. برای جمع آوري اطلاعات، از پرسشنامه استاندارد باتعداد 58 سوال استفاده شد، كه روايي آن با استفاده از نظر استاد راهنما و تحلیل عاملی تاییدی اول و پايايي آن از طريق شاخص آلفاي كرونباخ (93/0) به دست آمد. اطلاعات جمع آوري شده بوسيله نرم افزار SPSS وPLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. بر اساس نتايج به دست آمده همه فرضیه های پژوهش مورد تأیید قرار گرفت.
This study seeks to represent and measure the impact of the dimensions of the marketing approach on the development of Internet TV in the form of a conceptual model. Therefore, in this research, according to the research model, twelve hypotheses have been proposed. This research is applied in terms of purpose and is descriptive-survey with correlation approach in terms of implementation. The statistical population of the present study is 384 Internet TV audiences in Isfahan. Due to the unlimited statistical population, the Cochran's formula was used. For data collection, a standard questionnaire with 58 questions was used, the validity of which was obtained using the opinion of the tutor and the first confirmatory factor analysis and its reliability was obtained through Cronbach's alpha index (0.93). The collected data were analyzed by SPSS and PLS software. Based on the results, all research hypotheses were confirmed.