مدلسازی عوامل موثر بر وفاداری مشتری به برند اینترنتی با استفاده از روش دیمتل فازی، شرکت ارتباطات مبین نت
محورهای موضوعی :شادی پارسایی منش 1 , علی بنیادی نائینی 2
1 - مهندسی پیشرفت
2 - دانشگاه علم و صنعت ایران
کلید واژه: وفاداری, برند اینترنتی, رضایت مشتری, شخصیت برند, اعتماد, تکنیک دی متل,
چکیده مقاله :
اینترنت باعث ايجاد تغییرات زیادی در شرکتها و همچنین رفتار خرید افراد شده است. از آنجا که داشتن برند نیز در شرکتها دارای اهمیت است. بررسی و ایجاد برند اینترنتی حائز اهمیت می باشد. در این پایان نامه با استفاده از روش ارزیابی دیمتل برای پیدا کردن عوامل مؤثر بر وفاداری مشتری به برند اینترنتی در شرکت مبین نت پرداخته شده است. در این پژوهش روش دی متل برای پیدا کردن معیارهای مؤثر بر وفاداری مشتری مورد ارزیابی قرار گرفته میشود و با توجه به قرار گرفتن در عصر اینترنتی یک دیدگاه جدید تصمیم گیری برای افزایش وفاداری به برند اینترنتی برای شرکتها ارائه می دهد. در این پژوهش دوسری پرسشنامه توزیع گردید. و پس از شناسایی فاکتورهای اولیه ای،پرسشنامه ماتریسی طراحی شده و برای چهارده نفر از مشتریان وفادار، خبره و آشنا به حوزه بازاریابی و برند در شرکت مبین نت ارسال شده است. در این پایان نامه پس از مشخص شدن عوامل و اولویتها از میان عوامل اولیه،فاکتورهای اعتماد ، رضایت ، اعتبار برند ، ارزیابی برند ، شخصیت برند(صداقت) ،مراقبت از مشتری ،پاسخگو بودن ،احساس فرد به برند،مؤثرترین مؤلفه ها بر وفاداری برند اینترنتی بوده و قوی ترین ارتباط را با دیگر موارد دارند که بر این اساس مدلسازی برای برند اینترنتی انجام گرفت.
Regard to the wide growth of world wide web and their settlement in Figurative space and web meaning (web 2.0) and the development of internet job and business the Electronic Commerce has made a new way for job and business and the Internet Commerce has special importance because of having high competition in this age. The Internet has caused many changes in companies and costumers' behavior for buying. On the other hand, the brand is also important for companies. For this reason, it is important to study and create an online brand. In this thesis using an evaluation method to find out Factors affecting customer loyalty on internet brand by DEMATEL technique in Mobin Net company for modeling internet brand. In this study, we use DEMATEL technique for evaluating Factors affecting customer loyalty, regard to the wide growth of world wide web this method propones a new vision to increase internet brand loyalty. In this study, two series of questionnaires were distributed, and after identifying the primary factors, matrix questionnaires were designed, and sent those for 14 loyal expert Individuals who familiar with the marketing and branding in this company. In this thesis, after identifying and evaluation of the primary factors, the most effective factors on Internet brand loyalty are including trust, satisfaction, brand credibility, Brand evaluation, Brand Personality, customer care, responsiveness, brand loyalty ,that they have the most strong relationship with loyalty, finally we modeling of the factors affecting customer loyalty on internet brand