معرفی یک مدل فیزیکی آماری جدید جهت محاسبه ظرفیت کانال انتشار ارتباطات بیسیم در محیطهای شهری متحرک با استفاده از روش تئوری یکنواخت پراش
محورهای موضوعی : electrical and computer engineering
1 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس
کلید واژه: انتشار امواجتئوری یکنواخت پراشسیستمهای چندورودی و چندخروجیظرفیت کانالمحیط شهری,
چکیده مقاله :
در نواحی شهری، ارتباطات بیسیم به علت انعکاس و پراش امواج از ساختمانها و متحرکبودن گیرندهها، دچار محوشدگیهای شدید میشوند. از این رو در طراحی شبکههای بیسیم نیاز به مدلی داریم که بتواند پدیده انتشار امواج در کانال انتشار را به خوبی پیشبینی کند تا روشهای ارتباطی بین فرستنده و گیرنده بر اساس کانال انتشار تعیین شوند. اکثر مدلهای کانال انتشار بیسیم متحرک بر پایه اندازهگیری بودهاند. در این مقاله میخواهیم یک مدل فیزیکی آماری جدید معرفی کنیم که در آن ساختمانها به صورت بخش ثابت مدل در نظر گرفته شدهاند و پدیدههای پراش و انعکاس پرتوها با استفاده از روش تئوری یکنواخت پراش مدل شدهاند. از سوی دیگر گیرنده در این مدل به صورت یک خودرو در نظر گرفته شده و با استفاده از فرایند نقطهای پواسن مکان خودرو پیشبینی شده است. به وسیله این مدل میتوانیم ظرفیت کانال را در محیطهای شهری با توجه به تراکم خودور و ترافیک شهری پیشبینی کنیم. همچنین به منظور تأیید مدل پیشنهادی نتایج این مدل را با یک مدل آماری بر پایه اندازهگیری مقایسه کردیم و تطابق خوبی بین آنها دیده شد.
In urban areas, wireless communications suffer from severe fading due to reflections and diffraction of waves from buildings and mobility of receivers. Hence, in design of wireless networks, we need a model to predict propagation channels, in order to determine communication methods between transmitters and receivers. Most of current mobile wireless communication models are based on measurements. In this paper, we want to introduce a new statistical physical model in which buildings are considered as a fixed part of the model and the phenomena of diffraction and reflection are modeled using the uniform theory of diffraction (UTD).On the other hand, the receiver in this model is considered as a car. The position of this car is predicted using the Poisson point process (PPP). We can predict channel capacity in urban areas, taking into account the density of traffic and urban traffic by using this model. Furthermore, in order to validate the proposed model, we compared the results of this model with a statistical model based on measurements and there is a good agreement between them.