اثر قابلیتهای نوین صنایع دستی بر جهش تولید و توسعه بازارهای هدف گردشگری استان لرستان
محورهای موضوعی :
حجت وحدتی
1
,
مهرداد ناصرپور
2
,
پیمان صیادمنصور
3
1 - دانشگاه لرستان
2 - دانشگاه لرستان
3 - دانشگاه لرستان
کلید واژه: قابلیت­, های نوین#صنایع دستی# جهش تولید# توسعه بازارها#استان لرستان.,
چکیده مقاله :
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش قابلیتهای نوین صنایع دستی بر جهش تولید و توسعه بازارهای هدف گردشگری استان لرستان میباشد. این پژوهش را میتوان یک نوع پژوهش کاربردی – توسعهای دانست و روش آن، مطالعه توصیفی- تحلیلی است. جامعه آماري مورد پژوهش شامل کلیه کارشناسان، متخصصان و پژوهشگران حوزه صنایع دستی در استان لرستان به تعداد 620 نفر میباشند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران به تعداد 237 نفر به شیوه تصادفی در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه با 31 سؤال میباشد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرم افزار اسپیاساس[1] و ایموس[2] و آزمون کولموگروف-اسمیرنف و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج بیانگر آن است که قابلیتهای نوین صنایع دستی بر جهش تولید و توسعه بازارهای هدف گردشگری استان لرستان تأثيرگذار بوده است.
The purpose of this descriptive-analytical study was to investigate the role of novel potentials of handicrafts on production boost and the development of tourism target markets in Lorestan province. The study's statistical population comprised 620 experts, specialists, and researchers in the field of handicrafts of the Lorestan Province, out of which 237 participants were randomly selected via convenience sampling based on Cochran's formula. The research instrument was a 31-item questionnaire. To analyze the collected data, SPSS 22 software and AMOS software, Kolmogorov-Smirnov test, and structural equation modeling were used. The study's findings indicated that the new potentials of handicrafts had been effective on production boost and development of tourism target markets in Lorestan province.