بررسی تطبیقی نظرات مشتریان و مدیران کاریابی های غیردولتی درزمینه رابطه عوامل بازاریابی خدمت با جذب مشتری
محورهای موضوعی : Understanding market service attitudes
1 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحد بین المللی خرمشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران
کلید واژه: آمیخته بازاریابی خدمات , مشتری, بازاریابی خدمات, خدمات کاریابی های غیر دولتی,
چکیده مقاله :
سازمانها با هر هدفی که تشکیل شده باشند، ملزم به جلب رضایت مشتریان خود هستند. این الزام از دستورات الهی در حفظ کرامت انسان ها، از قانون و انگیزه های اجتماعی، همچنین از ضرورتهای تامین منافع سازمانی برای کسب سود مناسب ناشی می شود. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تطبیقی نظرات مشتریان و مدیران کاریابی های غیردولتی درزمینه رابطه عوامل خدمت و مکان به منظور بهبود عملکرد کاریابی های غیردولتی برای به دست آوردن رضایت بیشتر مشتریان و جذب بیشتر آنان است. نمونه تحقیق شامل مدیران و مشتریان کاریابی های غیر دولتی استان خوزستان (N=260) است با توجه به منابع موجود و پرسشنامه های ویژه تاثیر عوامل آمیخته بازاریابی خدمت با جذب مشتری و ویژگی های خدمات کاریابی های غیردولتی، از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. در این تحقیق از دو نوع آزمون استفاده شده است، آزمون مجموع رتبه ها و آزمون فرید من، با توجه به اینکه دو نوع جامعه آماری(جامعه آماری مدیران و جامعه آماری مشتریان) مستقل وجود داشته است، برای آزمون فرضیات از این آزمونها استفاده شده . نتایج به دست آمده نشان می دهد. بین نظرات مشتریان و مدیران کاریابی غیر دولتی در رابطه با عوامل آمیخته بازاریابی خدمت و مکان اختلاف معنی داری وجود دارد.
Organizations with whatever purpose they are formed, are required to satisfy their customers. This requirement comes from the divine commands to preserve the dignity of human beings, from the law and social motivations, as well as from the necessity of providing organizational benefits to obtain appropriate profits. The purpose of this research is to compare the opinions of clients and non-governmental recruitment managers regarding the relationship between service factors and location in order to improve the performance of non-governmental recruitment to obtain more satisfaction from clients and attract more of them. The research sample includes managers and clients of non-governmental employment agencies in Khuzestan province (N=260), according to available sources and special questionnaires on the effect of mixed marketing factors. The service by attracting customers and the characteristics of non-governmental employment services, a researcher-made questionnaire has been used. In this research, two types of tests have been used, the sum of ranks test and the Faridman test, considering that there were two types of independent statistical population (statistical population of managers and statistical population of customers), these tests were used to test the hypotheses. . The obtained results show. There is a significant difference between the opinions of clients and non-government recruitment managers regarding the mixed factors of service marketing and location.