استخراج راهبردها و الزامات نوآوری برای شرکت های مخابراتی: مطالعه موردی شرکت ارتباطات زیرساخت
محورهای موضوعی : ICTعلیرضا اسماعیلی 1 , علیرضا اصغریان 2 , تکاوش بحرینی 3 , نسرین دسترنج 4 , مهشید غفارزادگان 5 , کلثوم عباسی شاهکوه 6 , ماندانا فرزانه 7 , حمیرا مقدمی 8
1 - شرکت ارتباطات زیرساخت
2 - شرکت ارتباطات زیرساخت
3 - شرکت ارتباطات زیرساخت
4 - پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
5 - مرکز تحقیقات مخابرات ایران
6 - پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
7 - پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات
8 - پژوهشگر
کلید واژه: نوآوري سازماني, راهبردهاي نوآوري, مدیریت نوآوري, الزامات نوآوري, شرکت ارتباطات زیرساخت,
چکیده مقاله :
هدف این مطالعه، شناسایي راهبردهاي نوآوري موثر براي یک شرکت دولتي و ماموریتمحور در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات است. ویژگیهاي شرکت مورد مطالعه عبارتند از: دولتيبودن، برخورداري از بازار انحصاري، اقدامات پراکنده در حوزه نوآوري، برخورداري از مدیران علاقهمند به نوآوري سازماني و داراي راهبرد و ساختار مشخص و بهروز. در این مقاله با مطالعه شرکتهاي بینالمللي مشابه، راهبردهاي دمرسوم نوآوري جمعآوري شد. سپس با استفاده از روش تجزیه و تحلیل تماتیک بر روي دادههاي حاصل از مصاحبههاي نیمه ساختاریافته در شرکت ارتباطات زیرساخت، قوتها و ضعفهاي مرتبط با موضوع نوآوري شرکت، شناسایي شدند. با مطابقت این دو دسته اطلاعات، تعدادي از راهبردهاي مناسب براي این شرکت پیشنهاد شده و ملاحظات اجرایيسازي آنها نیز بر اساس ویژگیهاي خاص این شرکت، بیان شده است. بر همین اساس پیشنهادهایي براي پژوهشهاي آتي این شرکت ارائه شده است تا با استفاده از آنها، روشهاي مناسب اجرا و پیادهسازي نوآوري سازماني را در شرایط مشابه شناسایي کند.
The purpose of this study is to identify effective innovation strategies for a governmental organization and mission-oriented in the field of communication and information technology. The characteristics of the company under study are: governmental organization, having a monopoly market, scattered actions in the field of innovation, having managers interested in organizational innovation and has a clear and up-to-date strategy and structure. In this paper, innovation strategies were collected using comparative studies of similar international companies. Then by using the method of thematic analysis on the data obtained from semi-structured interviews, the strengths and weaknesses related to the innovation were identified. By matching these two categories of information, a number of appropriate strategies have been proposed and their implementation considerations have been expressed based on the specific characteristics of this company. Accordingly, suggestions for future research of this company have been presented to identify appropriate methods of implementation of organizational innovation in similar circumstances.