ناهنجاریهای اخلاقی ناظر بر فعالیتهای غیر مجاز ارزی در فضای سایبر
محورهای موضوعی : اخلاق و تربیت اسلامی
عبدالرزاق عبدالحمید احمد
1
,
رضا نیکخواه
2
,
سیامک جعفرزاده
3
1 - دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه
2 - دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه
3 - دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه
کلید واژه: ناهنجاریهای اخلاقی, فعالیت غیرمجاز, رمزارزها, قوانین و مقررات کیفری,
چکیده مقاله :
ناهنجاریهای اخلاقی در حیطه¬ی رمزارزها، نتیجه¬ی شگردهای پراکنده¬¬ی متناسب با الکترونیکی شدن واریزها و برداشت¬های ارزی بوده که از جمله¬ی آن می¬توان به استفاده از بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و سایر رمزارزها برای مقاصد غیرقانونی اشاره کرد؛ نوشتار حاضر با هدف بررسی ناهنجاریهای اخلاقی ناظر بر فعالیت¬های غیرمجاز در ارتباط با رمزارزها و ناهنجاریهای اخلاقی اخلاقی که به روش توصیفی و تحلیلی انجام پذیرفته است در صدد آن است ضمن بررسی مفهوم ناهنجاریهای اخلاقی و فعالیت¬های غیرمجاز در حیطه رمز ارزها و ناهنجاریهای اخلاقی اخلاقی به شناخت روش¬های نوین ناهنجاریهای اخلاقی رمزارزی توسط مجرمان با استفاده از رمزارزها و ناهنجاریهای اخلاقی بپردازد؛ علاوه بر این مزایا و معایب استفاده از رمزارزها مورد تحلیل حقوقی قرار داده شده است تا در جهت تحقق اهداف پژوهش و آشکار ساختن ابعاد آن گام موثری را در شناخت شگردهای مجرمان و جلوگیری از آن ارائه دهد. نتایج حاصل از بررسی نشان می دهد؛ ارزهای مجازی و دیجیتال درواقع غیرقانونی نیستند از طرفی قانونی برای استفاده از آنها به جز استناد به ماده 138 قانون اساسی مصوبه ی 1398 که استفاده از رمز ارز منوط بر تایید وزارت صنعت و معدن است به تصویب نرسیده است و لذا هرگونه ضرر و زیان ناشی از فعالیت بر اساس شبکههای پولی و پرداخت مبتنی بر فناوری زنجیرهای بلوک و کسبوکارهای مرتبط با آن، متوجه توسعهدهندگان یا یک موسسه متشکل از ذینفعان، بوده که هم¬چنان رسیدگی به آن چالشی اساسی است.
Ethics is the knowledge of how to live. Moral values are one of the most important factors in the formation process of Islamic architecture. Architecture is an arena for the emergence of individual and social life and the expression of moral values. Paying attention to the existential moral values of man and society is one of the basic needs of the formation of the environment and human life. Considering the effects of the environment as one of the effective factors on the moral education of the child, we need a detailed understanding of the characteristics that affect the moral education of the child so that we can design an environment that helps the moral development of the child and actually education Follow the child's morals. Here, the question is raised, what strategies and solutions have Islamic teachings provided regarding a suitable environment for the moral education of children? And what are the characteristics of a suitable kindergarten for the moral education of a child based on Islamic teachings? Accordingly, the aim of this research is to provide principles and a model for kindergarten design based on moral teachings. In this research, it has been tried by referring to Islamic teachings and with the method of logical reasoning and their interpretation and analysis, the environmental components and architecture of a suitable place for the moral education of children have been deduced and presented.