مدل بهبود خدمات بانکداری با استفاده از مدیریت دانش مشتری و بانکداری همراه و بررسی تاثیر آن بر وفاداری مشتری در بانک ملت
محورهای موضوعی : عمومىنرگس رضائی ملک 1 , محمد رضائی ملک 2
1 - دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد علوم تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، ایران
2 - م دانشکده مهندسی صنایع، پردیس هندسی صنایع،دانشکده های فنی، دانشگاه تهران، ایران
کلید واژه: بانکداری همراه, مدیریت خدمات بانکی, وفاداری مشتری, مدل معادلات ساختاری, بانک ملت,
چکیده مقاله :
با پیشرفت تکنولوژی های نوین ارتباطی، بهره گیری از فناوری اطلاعات به عنوان یک عامل موفقیت در سازمان های درحال توسعه مطرح شده است. از مهمترین صنایعی که باید خود را با تغییرات تکنولوژی هماهنگ نماید، صنعت بانکداری است. قابلیت های کاربردی برخی از بانک های خصوصی در جذب و حفظ مشتری، آنها را در اولویت اول برای سرمایه گذاری قرار داده است. هدف از این تحقیق، بررسی اثر مدیریت دانش مشتری و بانکداری همراه بر بهبود خدمات بانکی و وفاداری مشتریان می باشد. بانک ملت با تعداد 180 کارشناس مدیریت خدمات به عنوان جامعه آماری انتخاب و با استفاده از نمونه برداری تصادفی ساده، تعداد 130 پرسشنامه بین افراد نمونه پخش گردید. تعداد 120 پرسشنامه قابل قبول ارجاع داده شد. مدل معادلات ساختاری برای تجزیه و تحلیل داده ها انتخاب گردید. نتایج حاکی از تاثیر مثبت و مستقیم مدیریت دانش و بانکداری همراه بر بهبود خدمات ارائه شده و وفاداری مشتریان دارد.
With the development of new communication technologies, the use of information technology has been proposed as a success factor in developing organizations. One of the most important industries that must adapt to technological changes is the banking industry. The practical capabilities of some private banks in attracting and retaining customers have made them a top priority for investment. The purpose of this study is to investigate the effect of customer knowledge management and mobile banking on improving banking services and customer loyalty. Bank Mellat was selected as a statistical population with 180 service management experts and 130 simple questionnaires were distributed among the sample using simple random sampling. 120 acceptable questionnaires were referred. Structural equation model was selected for data analysis. The results indicate the positive and direct impact of knowledge management and mobile banking on improving the services provided and customer loyalty.