بررسی تأثیر ارتباطات داخلی و رضایتمندی کارکنان در یکپارچه سازی زنجیره تأمین
محورهای موضوعی : مدیریت صنعتیتوکل محرمی 1 , علیرضا ایرج پور 2
1 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
2 - دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
کلید واژه: ارتباطات داخلی , رضایتمندی کارکنان, یکپارچه سازی زنجیره تامین,
چکیده مقاله :
در این تحقیق به دنبال " بررسی تاثیر ارتباطات داخلی و رضایتمندی کارکنان در یکپارچه سازی زنجیره تامین " در شرکت خودرو سازی ایران ( ایران خودرو ) می باشیم. در مراحل اوليه، ادبيات نظري و مطالعات و تحقيقات انجام شده در رابطه با موضوع تحقيق مورد بررسي قرار گرفت و بخش ادبيات تحقيق با استفاده از اطلاعات جمع آوري شده، نگاشته شد. جامعه آماری این تحقیق مدیران و کارکنان شرکت های زیر مجموعه صنایع خودرو سازی ( ایران خودرو ) می باشد. در مجموع تعداد جامعه آماری این تحقیق به طور تقریبی در حدود 1400 تا 1500 مدیران و کارکنان شرکت را در بر می گیرد. در این تحقیق، با استناد به جدول تعیین حجم نمونه از جامعه مفروض که در سال 1970 توسط کرجسای و مورگان ارائه شده است، حجم نمونه در تحقيق حاضر 300 نفر می باشد. همچنین نمونه گیری تحقیق حاضر به صورت نمونه گیری تصادفی در دسترس می باشد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که یکپارچه سازی داخلی بر یکپارچه سازی خارجی تاثیر معناداری دارد و نیز یکپارچه سازی خارجی بر عملکرد رقابتی تاثیر معناداری دارد.
In this research, we are looking for "Investigating the Effect of Internal Connections and Staff Satisfaction in Supply Chain Integration" in Iranian Automobile Company (Iran Khodro)”. In the early stages, theoretical literature and studies on the subject of research were studied and the literature section of the research was compiled using the information collected. The statistical population of this research is the directors and employees of the companies of the automobile industry sub company (Iran Khodro). In total, the statistical population of this research is approximately roughly 1,400 to 1,500 managers and employees of the company. In this study, based on the sample size table for a given community, which was presented by Kerjesai and Morgan in 1970, the sample size is 300 in the study. Sampling of this study is also available through random sampling. The results of this study indicate that internal integration has a significant effect on external integration, and external integration has a significant effect on competitive performance.