تحلیل فقهی – اخلاقی "حق بر محیط زیست سالم " به عنوان یک حق انسانی
محورهای موضوعی : اخلاق و تربیت اسلامیمهنار اسدی خانوکی 1 , علی محبی 2 , نجمه وکیلی 3
1 - دانشگاه آزاد اسلامی، تهران
2 - دانشگاه آزاد اسلامی
3 - دانشگاه آزاد اسلامی، تهران
کلید واژه: آسیب شناسی, تربیت اخلاقی نشاطآور, الگوی مطلوب.,
چکیده مقاله :
هدف از انجام پژوهش حاضر آسیب شناسی تربیت اخلاقی نشاطآور در مقطع اول متوسطه و ارائه الگوی مطلوب می باشد. کارکرد این بحرانها به گونهای است که حتی در ابعاد وجودی انسان نیز رخنه کرده و هر روز بیشتر از قبل او را متحول و دگرگون کرده است. این بحرانها و چالشها ارزشهای دیروز را ضد ارزش امروز و ناهنجاریهای دیروز را به هنجارهای امروز تبدیل کرده است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع تحقیقات بنیادی نظری است. روش تجزیه تحلیل اطلاعات نیز بدین گونه است که با استفاده از منابع موجود به فیش برداری پرداخته و با چیدمان فیشهای مرتبط با یکدیگر به ترتیب اولویت به اهداف مورد نظر پژوهش اشاره شده و تحلیل و بررسی در زمینه ارائه الگوی تربیت دینی نشاط آور انجام شده است. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که، هدف غایی تربیت اخلاقی نشاط آور رساندن نوجوان به زندگی شاد و با نشاط است.
The purpose of this study is the pathology of uplifting moral education in the first year of high school and to provide a favorable model. The function of these crises is such that it has penetrated even into the dimensions of human existence and has transformed and transformed him more and more every day. These crises and challenges have turned yesterday's values against today's values and yesterday's anomalies into today's norms. The purpose of the present study is basic theoretical research. The method of data analysis is such that using the available resources to take notes and by arranging the related sheets to each other in order of priority to the objectives of the research and analysis and study to provide a model of uplifting religious education has been. The results showed that the ultimate goal of uplifting moral education is to bring adolescents to a happy and lively life.