نقش آفرینی اخلاق در فرایند بازاریابی اثربخش شبکه نمایش خانگی
الموضوعات : اخلاق اجتماعی و مدل سازی رفتاریسید ناصر کمالی 1 , اسماعیل حسنپور قروقچی 2 , سراجالدین محبی 3
1 - دانشگاه آزاد اسلامی، قشم
2 - دانشگاه آزاد اسلامی، قشم
3 - دانشگاه آزاد اسلامی، قشم
الکلمات المفتاحية: بازاریابی, اخلاق, صنعت شبکه نمایش خانگی, فیلم و سریال, تئوری داده بنیاد,
ملخص المقالة :
تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی فرایندی بازاریابی اثربخش صنعت شبکه نمایش خانگی به انجام رسیده است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی، و از لحاظ رویکرد پیمایشی-اکتشافی می باشد. جامعه آماری این تحقیق گروهی از خبرگان حوزه بازاریابی شامل اساتید دانشگاهی، مدیران ارشد بازاریابی، و مشاورین بازاریابی صنعت فیلم و سریال بودند و مورد مصاحبه عمیق قرار گرفتند. این انتخاب و انجام مصاحبه، تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت و پس از آن متوقف شد. در این تحقیق، از روش نمونهگیری گلوله برفی استفاده شد و این فرایند تا رسیدن به اشباع نظری محقق ادامه یافت. سرانجام این روش، مصاحبه با 9 نفر از خبرگان بود. در این تحقیق، از آنجایی که از روش تئوری داده بنیاد استفاده گردید، ابزار اصلی جمع آوری دادهها، مصاحبه عمیق و غیرساختار یافته با خبرگان بود. سرانجام پس از طی کدگذاریهای سه گانه باز، محوری و انتخابی، مدل مفهومی تحقیق بر اساس مدل پارادایمی طراحی شد.