شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر عملکرد بازاریابی فروشگاه های آنلاین
الموضوعات : Innovation and Invention
فریدون امیدی
1
,
سمیه ابراهیمی
2
1 - گروه مدیریت بازرگانی ، واحد بین المللی خرمشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی، خرمشهر، ایران
2 - گروه علوم تربیتی، مرکزآموزش عالی حضرت خدیجه کبری دزفول، دانشگاه فرهنگیان ، دزفول، ایران
الکلمات المفتاحية: عملکرد بازاریابی, فروشگاه های آنلاین, تاپسیس, رتبه بندی,
ملخص المقالة :
هدف از تحقیق حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر عملکرد بازاریابی فروشگاه های آنلاین در فروشگاه های آنلاین در استان خوزستان می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل خریداران فروشگاه های آنلاین در استان خوزستان که به روش نمونه گیری در دسترس تعداد 379 انتخاب شدند. تحقیق حاضر از نوع کاربردی می باشد چون این تحقیق به منظور کشف واقعیت های موجود و یا چیزهایی که هستند، انجام می گیرد و برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده می شود، یک تحقیق، توصیفی-اکتشافی محسوب می شود. یافته های تحقیق نشان می دهد که با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی هفت عامل کیفیت اطلاعات، اعتماد، سهولت درک، درخواست عاطفی، در دسترس بودن، مزیت نسبی، رضایت، به عنوان عوامل مؤثر بر بر عملکرد بازاریابی فروشگاه های آنلاین در فروشگاه های آنلاین در منطقه آزاد اروند شناسایی شد. نتايج حاصل از رتبهبندي گزينهها با تکنيک تاپسیس حاکي از اين است که گزينه ی شبکه آنلاین، اطلاعات کاملی را در اختیار قرار می دهد و از اولويت برتري نسبت به ساير گزينهها برخوردار است. به همین ترتیب اولویت سایر معیارها نیز مشخص شده است.