جایگاه خدمات گردشگری در اولویّت بندی خدمات رفاهی مورد نیاز فرهنگیان
الموضوعات :غلامرضا بابائی 1 , آرش قهرمان 2
1 - جهاد دانشگاهی
2 - جهاد دانشگاهی
الکلمات المفتاحية: اولویت¬های رفاهی, مراکز اقامتی و گردشگری, اوقات فراغت و فرهنگیان,
ملخص المقالة :
یکی از متغیرهایی که رضایتمندی نیروها را در سازمان به دنبال دارد، توجه به نیازهای رفاهی آنان است. هدف از این پژوهش، شناسایی و اولویتبندی نیازهای رفاهی فرهنگیان استان خراسان رضوی است و درصدد است به صورت روشمند و علمی به این سؤال پاسخ دهد که: اولویتبندی خدمات رفاهی فرهنگیان چگونه است؟ با عنايت به مسأله تحقيق، از روش تحقيق کمی از نوع پيمايشي استفاده شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی. نوع تحلیل، توصيفيـ همبستگی ميباشد. واحد مشاهده و تحليل، فرد (فرهنگی) است. جامعه آماری شامل: کارکنان آموزشی در سه دوره ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کارکنان اداریِ آموزش و پرورش استان خراسان رضوی مشغول به کار در زمان تحقیق میباشد. نتایج یافتهها بر اساس میزان اهمیت هر یک از مؤلفه خدمات رفاهی نشان میدهد، خانههای معلم (مراکز اقامتی و گردشگری) با میانگین11/4، در اولویت اول اهمیت خدمات رفاهی قرار دارد، تعاونی مصرف با میانگین 08/4 و وام ضروری با میانگین 05/4 در اولویتهای بعدی قرار دارند. بنابراین نتیجهگیری میشود، فرهنگیان استان، مراکز اقامتی و اسکان را که یکی از مؤلفههای مهم گردشگری در سفرهای داخلی است، مهمترین اولویّت رفاهی خود میدانند.