بررسی تأثیر ابعاد اعتبار اینفلوئنسرها، جذابیت و اعتماد و تخصص بر قصد خرید در صنعت زیبایی پوست با توجه به نقش واسطهای درگیری مشتری
الموضوعات :
نازنین روستا
1
,
احمد الهیاری
2
,
مهرداد شفیعی
3
1 - کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی- بازاریابی، موسسه آموزش عالی فاطمیه شیراز، شیراز. ایران.
2 - گروه مدیریت موسسه آموزش عالی فاطمیه شیراز، شیراز. ایران.
3 - گروه مدیریت موسسه آموزش عالی فاطمیه شیراز، شیراز. ایران.
الکلمات المفتاحية: جذابیت, اعتماد, اینفلوئنسرها.,
ملخص المقالة :
بررسی تأثیر ابعاد اعتبار اینفلوئنسرها، جذابیت و اعتماد و تخصص بر قصد خرید در صنعت زیبایی پوست با توجه به نقش واسطهای درگیری مشتری هدف اصلی در این پژوهش بررسی تأثیر ابعاد اعتبار اینفلوئنسرها، جذابیت و اعتماد و تخصص بر قصد خرید در صنعت زیبایی پوست با توجه به نقش واسطهای درگیری مشتری است. این پژوهش بر مبنای هدف از نوع پژوهشهای کاربردی و از بعد جمعآوری دادهها یک تحقیق توصیفی-پیمایشی محسوب میشود. جامعه آماري این تحقیق نیز عبارتاند از استفادهکنندگان از خدمات پوست و زیبایی در شهر شیراز که از طریق رسانههای اجتماعی (اینستاگرام) مرکز موردنظر خود را انتخاب کردهاند. حجم نمونه با توجه بزرگ بودن و عدم وجود آمار دقیق در مورد تعداد جامعه، بر اساس فرمول کوکران 384 نفر تعیین شد و روش نمونهگیری مورد استفاده، غیر تصادفی در دسترس بود. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. در این پژوهش جهت آزمون فرضیهها از مدل¬یابی معادلات ساختاری بهره گرفته شد به این منظور، نرمافزارهای SmartPLS و SPSS مورد استفاده قرار گرفت. یافتههای پژوهش نشان داد جذابیت و تخصص اینفلوئنسرها و همچنین درگیری مشتری بر قصد خرید در صنعت زیبایی پوست تأثیر مثبت و معنادار دارد. در این میان درگیری مشتری در رابطه بین ویژگیها اینفلوئنسرها با قصد خرید نقش واسطهای دارد.